Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
STIRI ORTODOXE - LACASURI ORTODOXE - NOUTATI - INFORMATII - JURNAL - biserici - manastiri sfinti rugaciuni traditii si obiceiuri, icoane - duhovnici

KSLCatalin: Roumanie – Orthodoxie. La joie d'être orthodoxe. La religion apostolique, de ceux qui aiment Dieu. Par le Christ, par les Apôtres (André), par l’évêques, par les prêtres… c'est le baptême traditionnel de la vraie croyance. C'est l'Orthodoxie de Roumanie.

Drept la replica: "Demistificarea misticilor " - Pr. Eugen Tănăsescu (Director Radio Dobrogea)

   Motto: „Când monahii înlocuiesc mistica cu mistificarea, Adevărul are de suferit"


   Am observat pe site-ul d-vs. un articol „Capcanele comunicării", semnat sub pseudonimul Liliana Naclad (numele real îl trecem sub tăcere deoarece nu avem permisiunea), în care dumneaei, cu sfătoasă înţelepciune, îşi permite să dea sfaturi şi să facă remarci acide la adresa unor oameni ai Bisericii, pe care îi ia în răspăr, acuzându-i de „un jurnalism scandalagiu, cu iz de bârfă".


   Poate că dumneaei, din dorinţa de a-şi face publicitate blog-ului personal, nu ştie prea bine ce se întâmplă, dar, după principiul „mă pricep la toate, deci pot să-mi dau cu părerea", face afirmaţii grave, care pun o pată de noroi pe obrazul celor vizaţi.


   Drept pentru care doresc să aduc la cunoştinţa publicului un punct de vedere legat de cazul comunicatului pus pe seama Părintelui Iustin Pârvu, un mare duhovnic al zilelor noastre, care, din păcate, este târât fără voia lui într-o situaţie nepotrivită cu ortodoxia noastră. Mai trebuie spus că acest punct de vedere aparţine celui care este acuzat de „ispitire" a părintelui Arsenie Papacioc.


   Deci..,
   Marele adevăr ce trebuie rostit faţă de comunicatul Părintelui Iustin Pârvu, şi de care doamna sus-numită nu cred că are habar când se pronunţă, este că Părintele, din poziţia de om cu experienţă atât duhovnicească cât şi de rezistenţă anticomunistă, a fost folosit fără ştirea şi binecuvântarea dânsului în lansarea acestui comunicat şi în demararea unei campanii cu iz isteric şi apocaliptic în România, care, pe fond, este binevenită deoarece doreşte punerea în discuţie a unor probleme reale ale societăţii româneşti.


   Practic (după spusele reprezentantului Mânăstirii Petru-Vodă şi ale Părintelui Iustin la întrunirea organizată de AZEC la Bucureşti), duhovnicul de la Petru-Vodă a fost solicitat de către oameni să aibă un punct de vedere în legătură cu aceste noi documente ce conţin şi cip-uri electronice, dar şi cu tendinţele de restrângere a drepturilor umane la nivel mondial, chestiuni care, desigur, trebuie tratate cu toată seriozitatea. Dânsul şi-a exprimat acest punct de vedere, din persoana unui om care a cunoscut îndelung tirania unui regim dictatorial, asemenea şi Părintelui Arsenie Papacioc (atunci când acesta se exprimă că „intimi, suntem de aceeaşi părere"). După care, a dorit să cunoască şi opinia celorlalţi duhovnici din România, pentru a iniţia o dezbatere în sânul Bisericii. Motiv pentru care l-a însărcinat pe un ucenic să meargă pe la aceştia, spre consultare.


   Ce a urmat însă ţine de nebunia mistificatoare a altui ucenic al Părintelui Iustin, care, în loc să-şi vadă de treaba lui, s-a apucat să modifice sensul şi conţinutul mesajului Părintelui, să adauge cuvinte după propria părere şi să lanseze acest mesaj pe Internet (ultima acţiune fiind asumată drept „greşeală de tactică" de reprezentantul Mânăstirii Petru-Vodă, şi confirmată în mesajul părintelui Arsenie).


   Atunci când şi-au dat seama de ceea ce s-a întâmplat, ucenicii, care trebuiau să gestioneze această campanie de atenţionare cu privire la tendinţele restrictive globalizante, în loc să-şi îndrepte gafa, au început să acuze în stânga şi în dreapta de manipulare a celorlalţi duhovnici, doar pentru că aceştia nu erau de acord cu ideile exprimate în mesajul mistificat, mesaj ce a reuşit el însuşi să tulbure lumea credincioşilor.


   Dovada că lucrurile stau aşa se află tot în înregistrările de la AZEC, unde aflăm că Părintele Iustin nu are niciun îndemn la mucenicie şi luptă, ci doar atrage atenţia cu privire la tendinţele de globalizare, control şi restrângere a drepturilor. Mai mult, reprezentantul mânăstirii la dezbaterea AZEC a reuşit să creeze rumoare şi tensiune în rândul celor prezenţi, declarând, cu un aer senin, că mesajul mistificat este unul „profetic", iar Părintele este un „Prooroc", ce nu trebuie contrazis nicidecum. Ca să nu mai spun că mesajul a fost catalogat eronat drept un îndemn la trezire şi trezvie, deci nu de chemare la mucenicie, aşa cum scrie negru pe alb.


   Aş mai remarca aici şi dezicerea Părintelui Rafail Noica de această acţiune pe care o numeşte „diversiune duhovnicească", într-un comunicat al Arhiepiscopiei de Alba-Iulia.


   Şi uite-aşa, imaginea unor veritabile monumente de integritate şi demnitate românească şi creştină, a doi dintre marii duhovnici ai Neamului, este serios alterată de către mistica mistificatoare a unor monahi, care cred că propria părere este mai presus de dogmele, canoanele, rânduielile şi hotărârile Bisericii.
   Drept urmare, în mod public, cer smerit iertare celor doi mari duhovnici dacă, prin acţiunile noastre, am aruncat o presupusă neînţelegere între ei... dar asta doar din pricina faptului că, iniţial, asemenea multora, şi noi am dat crezare comunicatului postat iresponsabil pe Internet.


   Totodată, în mod public, cer autoarei materialului postat pe site-ul d-vs. să-şi ceară la rândul ei iertare pentru acuzele aduse nouă în necunoştinţă de cauză.

   Cu pace, bucurie şi binecuvântare
   Pr. Eugen Tănăsescu
   Director Radio Dobrogea


Spre site-ul Dnei. Liliana Naclad clik aici:.






Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article
L
Raspuns la dreptul la replica al parintelui Eugen<br /> <br /> Am preferat un raspuns, drept comentariu, in ideea de a nu se considera reclama adresei de blog. in primul rand articolul a fost preluat de administratorul paginii. Apoi, numele meu de botez este clar: Liliana Alexandrina Florica, dar pentru ca parintii mei mi-au spus de copila Liliana, celelalate doua, Alexandrina Florica nu a fost folosite. Este foarte adevarat ca in acte nu se regaseste cel de Liliana, insa Certificatul de botez, eliberat ca urmre a consultarii registrului Catedralei tomitane, unde am fost botezata in urma cu 33 de ani, inscrie in clar cele trei nume. Mentionez ca certificatul de botez se afla depus in dosarul personal aflat la Facultatea de Teologie din Constanta. Daca in sanul bisericii, numele de botez nu este de bagat in seama, faceti cum credeti, ii puteti spune pseudonim. Spuneti apoi ca doar pe principiul "ma pricep la toate..." am scris. Va marturisesc ca voi vorbi si voi scrie despre Biserica şi comunicare, nu in necunostinta de cauza. Nu imi place…dar ma provocati sa spun despre studiile mele urmate ca bursiera, atat la Facultatea de Teologie, cat si la facultatea de Comunicare si Relatii Publice, iar actualmete am stgiul de pregatire al studiilor doctorale finalizat în Cinematografie Media urmand ca in scrut timp sa imi sustin teza de doctorat cu titlul: „Recuperarea discursului religios in mass-media românească după 1989”. <br /> Consider că principiul enuntat de dumneavoastra este unul lipsit si de bun simt si de recunoasterea, dar mai ales de echilibrul de care un Prea Cucernic trebuie sa dea dovada. Peste toate astea doresc sa slujesc Biserica din toata inima mea si nu pot rabda cand vad ca pe principiul "hai sa dam cu jurnalismul de scandal, ca asta se cere", faceti zazanie in Biserica. In aceasta directie va marturisesc ca de ceva timp lucrez la un studiu care sa ajute teologii sa inteleaga tainele jurnalismului, iar pe jurnalisti teologia. Stiti bine ca am initiat cu binecuvantarea IPS Sale Teodosie sa ma ocup de simpozionul national "La inceput a fost Cuvantul...", simpozion la care de altfel ati participat. <br /> Prin urmare daca nu eram in domeniul acesta, nu "imi dadeam cu parerea". Si iarasi va spun ca mi-am ales acest drum inca de la 19 ani, deci pot spune ca am dobandit o bruma de experienta. <br /> <br /> Si va rog sa ma iertati daca supara vre-un adevar. <br /> saru'mana<br /> Liliana Alexandrina Florica Naclad.<br /> <br /> P.S.: Raspunsurilor atacatoare nu le voi mai da curs, tocmai din dorinta de a nu perpetua un conflict şi din dorita de a sta linistita azi, pentru ca si maine sa am liniste, principiu enuntat de Prarintele Arsenie.
Répondre
K
<br />   Imi permit, ca administrator  Lacasuri Ortodoxe, sa intervin precizand ca personal am solicitat doamnei teolog Liliana Naclad postarea articolului intrucat sunt convins si in prezent ca<br /> acesta facea apel la buna intelegere. pace, liniste. Era nevoie. Acum, daca totul este luat in nume personal, asa cum s-a vazut in absolut toate discutiile despre pr. Iustin, inclusiv de catre<br /> "aparatorii" parintelui, cred ca este treaba si pacatul fiecaruia. In plus, ma gandesc, oare de ce un Apel care se vrea a fi de la Dumnezeu, provoaca atatea rupturi si atata rau? Sper, nu<br /> definitive... N-o fi un semn despre modul nostru de a discerne unde se afla raul zilelor noastre, de fapt?<br /> <br /> <br />